Thursday, December 30, 2010

:: Saye Gadis Bergigi Pagar / Besi ::

Huhuhukkkk.... Mood agak baik pada hari ini .. Tapi pewot lak wat hal .. Sesungut laaaa pulakkkk *macam2 hal laa.... hahahhaaaa..... Hari ni nak cerite perihal GIGI aku yg cantik niee .... hahahaaa


Dah lamaaaaaaa sangat aku teringin pakai braces nie .. entah laaa aku rase cam ade tak kene je kat gigi aku nie ..Dulu kecik2 aku suke isap jari...da jadi habit da... gi mane2 aku akan isap ibu jari tangan kiri aku sambil pegang bantal busuk kaler kunen empat segi okeyyyyy .. *comel kan? Hahahaaaa... Tu yg rasa gigi agak ke depan sket nie .. dlm erti kata lain (seakan j o n g a n g sket laaa) *aaaaa, jgn kutuk aku k! .. Huhuhukkkk...Tu yg semangat berkobar2 tul nak pakai braces niee ..Then , time form 4 aku da apply klinik gigi kerajaan (kat JB time tuh) utk memasang braces .. Then, umur aku 18 aku da dpanggil tuk buat braces ... Malangnye , aku dpt tawaran sambung diploma kat Politeknik Port Dickson time tuh... so terpakse laaaa postpone pasang braces dulu ... Time tuh, bukan jeeeee pasal gigi nie kene postpone...Pasal PLKN pun sameeee...Aku nie jenis berjiwa lasak suke camping2 sume nih, teringinnnnnnnn sangat p PLKN tuh (aku dapat yg sesi ke 3 kat Sekakap , Mersing dan perlu mula pada Julai 2005) tapiiii , aku tak dapat laaa pegi sebab Julai 2005 tu tarikh aku masuk belajar ke Poly... Huhuhukk *sedih siutttt ... takde rezki kut..... Hmm, then aku sambung Ijazah aku lak... kat UiTM shah alam... start sini aku amik peluang pasang braces nie... Aku minta transfer dr klinik JB ke klinik Shah alam (semate2 nk pakai braces) ..


KORANG TAU TAK .. 1st2 sekali doctor marah aku cakap gigi aku takde problem pun... then aku soh doc check betul2... doc cakap, gigi aku JONG... 0.5cm je ... Hahahaaaa lawak2~ Then aku bertegas utk terus memasangnyeeee....


SAKIT SANGAT ..1st time tuh..dia masukkan getah biru (separator) kat gigi belakang aku (atas n bawah kiri kanan).. SUMPAH sakit ... gigi yg selama ni rapat, tibe2 ade bende kat tengah2 nak bagi gigi kita renggang.... Time tuh doc suh pakai selama seminggu... Bulan pose time tu... Memang GILA PERIT gigi aku rasa kebas n ngilu je... [sumpah selama ni tak penah sakit gigi pon] huhuhu... and guess what? AKU TAK TAHAN k..... Hahahahahaa.... Aku gi CUNGKIL mende alah tu sendiri , tarik sampai kuar semuanya... baru aku leh makan dengan aman ... HAHAHA *tibe2 terngiang2 kat telinga ibu aku bebel "tu la hangggg , gigi da cantik2, gatai nak pakai besi.. padan la ngan muka hang...." Hahahaaaa..... then time tu, aku da stop teruskan pakai braces tuh ..


Setahun pastuh .. Baru la semangat memasang braces tu diteruskan.... And bulan 9 ritu, aku pasang besi kat gigi bawah ,, n bulan 11 ritu, aku pasang kat gigi atas lak .... So , beginilah resultnye gigi aku .... [Sila tengok di bawah]



Inilaaaa rupe aku bergigi besi .. Comel kan? aku happy dengan gigi aku skang... Rase nak SENYUM 24 jam... Terime Kasih Ya ALLAH bg kesempatan aku memakai gigi braces ini .. ;))

No comments: