Friday, December 24, 2010

:: Asal Usul Nama MUMU ::

Huhuhuk... bertemu lagi .. Hari ni aku nak bercerita sejarah nama MUMU yg terpampang macamana yg korang nampak skang nie laa... ekeke .. 

SEBENAR2NYA .. Mumu adalah nama kucen kesayangan aku ... ngeee~ beliau tersangat lah comey dan gebunyaa.. i loikee ... Actually masa kecik dulu, aku mang ada bela kucing .. kami sekeluarga semua suka kucen... tetapi malangnya IBU aku tak suka kucen ... Mengapakah IBU tidak suka kucen? Ada sejarahnyaa... hahahakkk lawak nak cite ... Aku dapat tau dari MakTok (mak ibu aku) aku .. yg rupa2nya ibu aku dulu time kecik2 die kena basuh najis kucing dan air buangannyee.... Moyang aku yg suh ibu aku berbuat demikian ... hahahaaa.. sebab kat umah tok aku dulu2 pon memang bela kucing... hehehekkk.. Sebab ibu anak sulong (di kire paling besar la time tu kan) , so beliau lah calon pilihan utk berbuat demikian..... huhuhukk siann ibu... itu sebab la beliau memBENCI kucen.... huhuhukkk TAK BAIK tau! huhukk... then, balik ke cerita tadi , time aku kecik tu , ibu aku tak suka kucing kami , dalam diam2 dia BUANG kucing aku tu ... [si hitam name die] .. huhuhukk.. Katner die buang? at first dia tak bgtau... lama kelamaan kami dapat tau ibu buang kat Pasar kat Tampoi tuh... Dulu2 , aku dok kat Tampoi ... tak lama lepas tu .. KECOH kat berita yg pasar tampoi terbakar ... wuaaaaaaaaaaaaa... ape yg bermain di fikiran anda skang? huhuhukkk.. kucen aku da tak dapat dikesan lagi ...huhuhu sedih... Ibu pun menyesal gi buang die kat situ ...

Thennnn ,, skang nih , abg 3rd aku (ahli peminat kucing sedunia) telah membeli kucing yg sangat comel .. bukan sekor tapi 2 ekor tau... satu si kelabu , satu si darkbrown ... Tapi malangnyaaa si kelabu tak lama dibela, dek kerana si kelabu ni telampau la ganas brutalnye (mengalahkan tuan die)... BAYANGKAN , time aku tdo kat hall rumah , die gigitnye tangan aku, paha aku, kaki aku .. huhuhukk.. EVEN aku dah selubung selimut kesemua badan aku , die bleh plakk selak selimut aku pastu sambung menggigit.. bikin wa panasss je kannn.. sape bleh tahan? 24jam agresif giler! then dalam keadaan kurang sedar (alasan, sbnrnya sedar) , aku pun menerajangnya .. huhuk.. *jaatnyeee Huhuhuk... Am sorry si kelabu ..huhuk.. Then , lama kelamaan, abg 3rd aku pon bagi si kelabu kat org lain .. Sejak tu , si darkbrown jadi rapat ngan aku... aku gelar die MUMU (comel kan, name tu?) ... Mumu yg dulunye agak agresif juga dan turut SOMBONG , kini dah manje giler ngn aku (yelaaa, da takde kawan kannnn) *padan muke kau ... Ekeke .. then sampai sekarang aku sayangkan Mumu... Entahlaa,, aku rasa tenang je bile dpt manje2 ngn Mumu .. dalam kata lain , Mumu ni menimbulkan sifat kasih sayang dlm diri aku niee... Betul kata Nabi Muhammad , apbl kita bela binatang di rumah, akan timbulkan sifat kasih sayang kepada isi rumahnya... heheee... totally agree with that statement ... Inilah sejarah MUMU ... ngeeee~

No comments: