Tuesday, March 1, 2011

:: BIG HUGGGGGG ::

Huahuahuahuahuahuaa.....Lama betul aku tak berblog yek? today, feels like blog! Mari berblog semula! wahahaahahahawaw... :p Mesti korang rindu aku kan? Haha! (padahal takde org ningok belog aku pon) ...
wa malas nak show off beb .. wa low profile jek... wa cool jek.. hahaa.... wa biar je org pijak pale wa.. tggu masenye, wa akan buat ikut sedap pale wa je (bende yg lu org tak penah terfikir wa buat) la la la sambil bersiul manje... hahaaa.... Hari ni 2 Mac 2011 ..wahh mood untuk berblog sudah bermula... jeng jeng jengggg....

Wahaha...Lama aku tak membebel ek...macam2 benda terjadi dalam 2 bulan ni...n sangat lama aku tak mengupdate belog ini... Sebenar2nya , sebab utama aku tidak berbelog dlm beberapa ketika ni kerana agak 'terasa hati' atau kata lainnya 'sentap' dengan seseorang yang aku anggap penting dalam life aku ni... 
but then, it's okey.. aku just berdiam diri n let it happen..
Aku taknak sesedap rasa menuding jari menyalahkan org lain.. Pengalaman lalu banyak mengajar aku tuk terus menjadi dewasa... oh ya, aku akan terus begini .. n ye, aku akui aku juga membuat silap.. Aku cuba buat perubahan dalam hidup aku... Hari2 aku, aku cuba improve diri aku.. the way aku communicate dengan org , aku mula ajar diri aku 'senyum ngan orang' , n mengubah cara aku berpakaian sehari-harian... huhuhukk..

Beberapa mggu lepas, SEBENARNYA, aku ade gaduh ngan sorang kawan yg rapat ngan aku di faculty .. tak perlu aku nak mention siapa... Tapi semuanye sebab miscommunication...huhuhu... Camni kisahnye ...aku ni lau kat fesbuk , aku men taram je letak status ape2 kat palotak aku.... (kalau buruk2 pon, dituju kat aku, bukan org lain pon) huhu... then ade skali tu status aku berbunyi lebih kurang cmni >> Penat penat penat penat gile babik punye penat! Huhuhu... Aku ni jenis yg open, aku tak kisah org nak cakap apa pasal aku, nak gurau2 panggil aku 'babik' ke, or anything gurau2, aku tak berapa nak sentap pon laaa... so, kawaan aku ni pon komen ler kata aku 'sian, penat pon jadi babi' (lebih kurang camtu ah)..then aku takde la nk sentap pape pon... so, aku biar camtu jek... then, tibe laaa part die ni ... Statusnye berbunyi >> "Terapung2 di pantai PD seperti ikan buntal" .. then, aku ni pon membahan la beliau dengan panggilan 'buntal'... then die terus menyentapkan diri atau kata lainnya 'touching' ngan aku, lalu mendelete aku di fesbuk dan juge tidak menegur aku di kelas ... Apekah? huhuhu...sminggu dua terasa gak la die 'hilang' , then aku buat biase2 je ..at last, aku tegur die cam biase (dalam mesej) , n die pon menunjukkan reaksi positif, dan kami berbaik cam biase tanpa mengungkit cerite lame itu... huhuhuk... Ini secara tidak langsung mengingatkan aku pada pesanan ibu aku yg comel itu "jaga hati kawan2...cakap elok2 ngan kawan2.." huhuhu.... bende ni jadi pengajaran kat aku yg tak semua gurauan kita blh diterima umum.. huhuhu (sentap mak) wahahaaa..

Kisah berikutnya , oh ya , skang aku dah mempraktikkan senyuman dalam sehari2an hidup aku...even atas motor pon, aku bleh lagi senyum ngan org sekeliling....hahahaaa 
(bagus kan?) hahaaa bukan ape, ramai cakap aku sombong ... 
yg pada hakikatnya aku tidaklah begitu, aku ni peramah ..kot? hahahaa...
yes,, itu la yg aku cube lakukan skang ni...pengaruh lagu Senyum gak kot ... Senyummm tak perlu kata apa2 , kacak luar , kacak dalam, kacak sana sini... hahahaa... :p


No comments: